Tuesday, March 8, 2011

Esok

Hoiii, Haha. Tak senonoh bagi salam macam tu. Okey okey, Assalamualaikum &&& Salam sejahtera to everyone. Nak cite ni. Nak bace tak? Haha. Korang tau tak, esok an aku & Nayli ade test dengan JPJ. Takooooooot woo. Menggelabah tahap ape dah ni. Tak tau la. Aku just takot kat part ontheroad dengan bukit. Ontheroad bole failed kalau langgar garisan putih & makan jalan orang. Aku ni dah la takot bile bas rapid tu lalu kat lorong sebelah. Die dah la besar. Bole himpap aku, makan jalan aku pulak tu. Hopefully time test tu, bas rapid tak lalu. Aaaaamin.

Pasal bukit pulak, hari tu aku terpaksa ambil extra class 2 jam. Padahal mase time class yang ke 6 jam dah okey buat bukit. Just parking je terhegeh-hegeh. Cikgu dah yakin, tetibe time class ke 8 jam, bukit aku macam cinabeng. Macam mane entah bole teruk nak mampos. Then, time tu jugak la aku hampir langgar kereta belakang. Sebaeeeeeeeeeeek eden break. Cikgu Nazeri (ajar drive ) dah menjerit kat atas. Aku kat dalam kereta dah panik. Then mule lah, tutup muke & menanges. Tak cukup tu, membebel sorang sorang. Cakap ' ape aku dah buat ni? Hari tu dah okey'. Sementara membebel tu aku nampak cikgu turun, die masok dalam kereta. Die kate 'ape hal ni? ape hal ni?'. Aku diam je. Then die tumbok lengan aku. Die ajar aku slow slow lagi. Die kate aku bile nak turun bukit tu bile dah sidemirror selari dengan tiang, tukar gear 1, tekan clutch, minyak kasi sampai number 3, maintainkan, bile terase nak gerak tahan clutch then lepas handbreak. Yang aku buat hari tu, pegi tekan clutch bile terase nak gerak. Bongok! Haha. Sekarang dah okey kot, alhamdulillah. Aku dah ingat step yang cikgu ajar. Thanks Cikgu Nazeri.


So, hopefully esok aku lulus test tu. Bole aku ajak Jeje, Chaaa & Machaaa aku naek kereta baru. Oh, lupe nak cite. Ayah aku order kereta Saga FL yang baru tu untuk Along. Then along kate 'Angah, kite share. Cepat lah pilih colour'. Hah, colour? 'Kau la pilih long. Kau yang bayar' Along kate lg ' Kite kan share, same same lah pilih. Lepas ni kau amek la kereta tu, along beli baru'. Aku senyum, dalam hati kate 'banyak duit kakak aku ni'. Haha. Pada mule nye, pilih colour bluerock sebab gelap *malas nak basuh. Last sekali, pilih colour terbaru, Caffe Latte. Dengar cite khamis ni dah bole dapat. So, tunggu la aku sampai kat rumah korang nnt. Haha. *show off.


Okey, readers. Doa kan aku ye. Thankyou so much. I Love you. Haha.

No comments:

Post a Comment