Saturday, June 18, 2011

Antara dua

Wahhh, title nak dramatis je enn? Okey, actually nak cerita pasal pilihan aku ni hah. Tak tau nak stay kat form six ke atau nak pegi KPJ International College kat Nilai. Sumpah rase sedeh kalau tinggal kan form six. Confirm la aku sedeh sebab kene tinggal kan si hensem aku tu & dain tersayang. Kalau dorang takde kat sekolah tu, terkontang kanting la aku. Dalam kelas mesti aku senyap je. Confirm. Okey, bawah ni pros and cons form six & college tu :-

Form Six

PENGAJIAN PERNIAGAAN
*Mase die memang singkat gile dari diploma. Setahun setengah je bhaiii.
*Lepas dapat result bole kerja dah dengan kerajaan. Tapi kalau result tak 4 flat memang harapan la aku nak jadi lawyer, masuk U bagai -.-
*Muet, Madam bole guide tak macam kat U tu hah.
*Walaupun otak lembap semacam, still bole catch up.
*Tak payah bayar PTPTN bagai. Everyday parents bg duit.
*Makan minum terjage. Balek rumah kau rembat je makanan yg ade. Haha.
*Balek rumah kene buat keje rumah. Urggh -..-
*Everyday aku bole jumpe MR aku tersayang tu hah. Ihik ihik.
*Bile graduation day bole pegi same same. Ecehh.
*Form six aku dah ade jawatan (Y) Hihi.
-3 ke bawah bole abai kan-

KPJ International College

DIPLOMA FISIOTERAPI
*Elaun dapat weh. Standard RM200 sekali dengan PTPTN. Tapi umi kate maybe aku dapat RM400 sebab ayah keje KPJ jugak. Tapi Damansara la. Tak payah PTPTN.
*Kerja terjamin. Lepas graduate terus kerja dengan dorang. Tak payah susah susah cari.
*Kat sane kene speaking kot. Nayaaa aku. Broken english la aku pakai nanti.
*Everyweek aku bole balek. Takpun Umi Ayah datang. Bole bawak Rejab sekali tak? :(
*Dekat dengan Fatihah. Bole jumpe enn?
*Aku tak suke basuh baju sendiri. Mesin ade tak? -.- Haha.


So, korang rase mane better? Aku dah tak tau nak buat pilihan. Interview bulan ni je. Haish. Kalau ikut mase depan memang aku pegi Dip Fisio la an. Ikut orang ade guide Form six la. Dah pening nak pilih ni. Tolong eh. Thankyou. KBaiiii :)

No comments:

Post a Comment